Verzending & retourneren
Verzending
Bestellingen die voor 15:00 worden geplaatst, worden in de regel nog dezelfde dag verwerkt en verzonden (op voorwaarde dat alle producten op voorraad zijn). Om je bestelling snel en foutloos te verzenden, werken we samen met verschillende vervoerders. Voor België is dat meestal bpost, voor Nederland gebruiken wij standaard DPD. Deze partijen voorzien zowel thuislevering als levering in 1 van de vele afhaalpunten.
In sommige gevallen (voornamelijk zwaardere pakketten, zeer waardevolle zendingen) worden alternatieve verzenddiensten gebruikt zoals Fedex, DHL en UPS.
Wanneer wij of onze partner een verzendlabel hebben aangemaakt, ontvang je als klant een track & trace code. Controleer zeker eerst ook even je spamfolder wanneer je geen bericht hierover hebt ontvangen. In je Klantenaccount zal je de status van de bestelling op "Verzonden" zien staan.
Zeer kleine en lichte artikelen die in de brievenbus kunnen, worden met de gewone post verstuurd. In deze omstandigheden is het mogelijk dat je geen track & trace ontvangt.
Verzendkosten
Momenteel versturen wij enkel naar België en Nederland.
Wij hanteren hierbij de volgende verzendtarieven (prijzen incl. BTW):
Land | Levering op adres | Servicepunt levering | Gratis vanaf |
België | € 5.49 | € 4.49 | € 60 |
Nederland | € 7.95 | € 6.95 | € 75 |
Opgelet! Voor bepaalde zware zendingen zijn mogelijk andere tarieven van toepassing, omdat deze niet via de normale pakketpost kunnen worden verstuurd. In ieder geval zal je steeds de verzendkosten kennen voor je een bestelling plaatst.
Afhaling
Wij hebben geen winkel met vaste openingsuren maar bieden klanten ook de mogelijkheid om hun bestelling te komen afhalen van maandag (10-18u) tot zaterdag (10-13u) in De Pinte of Nazareth. Opgelet, afhaling is enkel op afspraak en bij dringende bestellingen is het aanbevolen eerst even contact te nemen om de mogelijkheden te bespreken.
Levertermijnen
Wij proberen jouw bestelling altijd zo snel mogelijk te bezorgen. De levertijd naar België & Nederland, bedraagt 1 à 2 werkdagen. Dit geldt enkel wanneer de producten bij ons op voorraad zijn, zoals aangegeven op de desbetreffende productpagina. Hou er rekening mee dat bepaalde producten een langere levertermijn kunnen hebben. In dat geval zullen wij dit ook aangeven, dat het om een nabestelling gaat met een langere levertermijn.
Indien je bestelling producten bevat die een verschillende levertermijn hebben, dan zullen wij normaal wachten met verzenden tot je bestelling compleet is. Uitzonderlijk kan anders worden overeengekomen.
Retourzendingen
MUFRAL BV respecteert de wettelijke retourtermijn van 14 dagen ("Herroepingsrecht", zie ook onze Algemene Voorwaarden).
Teruggestuurde goederen mogen mogen niet gebruikt zijn. Als je de goederen terugstuurt, moet dit indien mogelijk gebeuren samen met de originele verpakking, met alle geleverde toebehoren en in de originele staat en verpakking en rekening houdende met onze instructies hieronder. In geval van verbruiksgoederen, behouden wij het recht voor enkel producten terug te nemen waarvan de beschermende verpakking ongeopend en 100% intact is. We hanteren hierbij het uitgangspunt dat de goederen in verkoopbare staat moeten worden terugbezorgd. Voor op maat gemaakte/gepersonaliseerde producten wordt in de regel geen retour aanvaard.
Indien je producten wil retourneren, vragen wij volgende stappen te respecteren:
- Heb je een account op onze webshop, dan kun je bij de betreffende bestelling de mogelijkheid vinden om 1 of meerdere producten te retourneren. Indien je geen account hebt, vragen wij jouw bestelling retour te melden via e-mail. Maak hierbij gebruik van het standaard herroepingsformulier.
- Je ontvangt van ons een bevestiging van de retourmelding.
- Stuur de producten in originele verpakking en goed beschermd terug naar: MUFRAL BV – Retours, Nieuwstraat 8, 9840 De Pinte.
- Stuur ons de tracking informatie van jouw retourzending via e-mail.